Fy skäms Elin!

Dä känns just nu som jag är mä i du är vad du äter. Klockan ringer vid 8..å jag låter såhär "åååhåhhhhhååhhhh" men pallrar mej upp för å möta tanja nere på strandpromenaden för en joggingtur i soolen.

Vi låter typ såhär:

-Tjaaa

-Tjaa..fan jag kommer dööö!

-Jag mä..jag ä så jäävla trött reeedan!

Sen börjar vi springa. Då flåsar vi mest.

Idag va jag dålig. Jag åt chips mitt på dan. Gud va Anna Skipper skulle va arg på mej!


Nu har jag beställt frulle hos mormor imorrn. Hon gör den godaste chokladen ever. Jag brukar försöka ge mej på den. Men dä gååår inte bara. Å hon mår tydligen inte så bra. Jag har lite svårt å förstå att hon inte alltid kan va den mormor hon alltid ha varit tror jag. Dels för att jag missade hela hennes sjuka period dom där 3månaderna. När jag kom hem från Norge va ju hon i princip frisk. Jag missade ju när hon låg där medvetslös i flera veckor å ingen visste hur dä skulle gå. Dä va inte rolit minsann. Tur att hon finns kvar i alla fall..även att hon inte orkar mä exakt lika mycke längre. Men en raggarrunda på stan bangar hon sällan på TanteLanta.


Jag borde laga mat. Jag tror dä ä därför jag bloggar. För dä ä ju inget roligt lixom.

Men nu är jag hungrig. Å jag blir så tjurig när jag ä hungrig. Då oxå.

Som Tanja en gång sa.

-Men David, Elin måste äta nu..hon kan inte vänta då blir hon bara tjurig. Å då ä dä synd om oss

(bra att hon håller koll på mina mattider)


image13

En är jag, En är Tanja.



Publiken säger
Postat av: minfältet

du ser, jag håller mitt ord...när jag inte ljuger förstås...se nu till att laga lite vettig mat, jag kan ge dig ett bra recept nån gång, jag är som jamie oliver i köket...nä, nu ljög jag, du och tanja ser fö ut som syskon

2007-04-01 @ 16:17:55
Postat av: pop-mört

Hej Elin! Nu är jag tillbaka efter några dagars frånvaro. Men du verkar ju som vanligt ha varit skitduktig i helgen och bloggat. Det har inte jag. Jag har lite svårt att sköta de där men nu ska de bli av.

2007-04-01 @ 18:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback