Weehuu.

Idag började jag mä å gå en runda runt spånskivan. Dä ä lite lagom. 7kilometer. Skulle va skönare mä lite musik i öronenl, jag måste införskaffa nåt typ av spelgrej. Men nu när dä ä så vårit å man ser äppelskruttar längs kanterna på vägarna känner man sej helt uppsnärjd i det blå. Å man är inte alls lika trött som förut.
 

Min granne håller på å flytta. Han är lite tokig. Häromnatten va brandkåren här utanför. Då hade han slängt ut massa grejjer från fönstret å tänt eld på. Varför inte ge bort dom..eller ge dom till Kronofogden. Eller va dä trots mot dom för dom ville ta hans grejjer? Jag har ingen aning.


Jag tror jag ska uppfinna en egen kaka. En liten kaka med grön kräm ska den heta. Dä ska va limekräm. Hur gott skulle inte dä va på sommarn? Friskt å gott. Å jag har aldrig sett sånna kakor.. Tror jag.

Jag borde laga mat. Men jag har ett laga-mat-problem. Jag råkar alltid lägga min stekspade mot stekpannan när jag går därifrån. Den smäälter! Jag måste skärpa mej.

Jag vet inte vad jag ska laga heller. Tänkte ha en nyttig dag men jag är så sugen på pommes å kebabkött. Tror dä får bli dä å en till promenad ikväll å en solning så jag svettas bort lite kalorier. Hm.


Jag måste sluta påstå hur bra jag är på frågesport. Alltid när dä ä sånt på tv säger jag "Åh, dä här ä jag skitbra på" Men dä ä ju attan att dä alltid kommer fel frågor när jag har sagt så. Bara så ni vet så är jag inte så bra. Jag borde va allmänbildad men inte då.


Dagens småland:

Ölöppnare -> Ölöppnörö


Publiken säger
Postat av: pop-mört

Du fick med Ölöppnörön :D Din var ju lite längre än min men jag tycke båda gjorde de bra.

2007-04-16 @ 15:10:07
Postat av: Tobbe

Du, allmänbildad??? Du kom ju sist varje gång vi körde "land och stad-leken" i skolan förr. Alla skrattade åt dig! Vi i klassen röstade faktiskt en gång för att få byta bort dig mot någon från C-huset, tyvärr gick det inte igenom för du var Crilles favorit.

2007-04-16 @ 15:53:47
Postat av: malon

tro inte på honom, elin...

2007-04-18 @ 22:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback