Jag å mitt jobb.

På mitt jobb är dä som dä är.

Jag kommer dit. Stämplar in, ofta tre minuter för sent. Hälsar på frukostpersonal. Är skittrött. Så möter jag en massa golfare å andra gäster i korridoren. Då måste jag se pigg å extremt trevlig ut. Å tro mej, dä kan jag. Dä har jag lärt mej på mina 5 år.
Man kör på till 7,00. sen dricker man kaffe å äter bulle, till typ halv åtta. Sen går man tebax å gör lite nytta. Sen äter man frukost vid halv nio. Alldeles för länge. Å tokit gott. Å så tjatar man på kockarna lite va man vill ha för mat å att man kräver efterrätt. Dom låssas inte höra ofta. "bara för att dä är fredag får ni inte vad ni vill" Men joho. Idag fick vi dä. hamburgertallrik a la Fredensborg.
Å när jag jobbar bakis brukar jag kräva glass. Dä får jag oxå då. Dom har så bra mä medlidande. Inget "själv göra själv ha" där inte.  Där ljög jag lite. Dom brukar mobba.
Jag är social. Jag följer mä på dom flesta rökpauser även att jag inte röker.  Bara för å slippa va där inne å för att tiden ska gå.
Å dä bästa av allt. Jag går hem helt å hållet nääär jag vill. Dä ä tokbra. Å min avdelningschef är bra. Hon jobbar åt mej när jag vill festa. "dä ä klart du ska ut å roa dej" Jajjamensan! En gång sa hon till å mä att "nu åker du te harrys ikväll, å sen om du får napp så ringer du imorron så går jag upp å jobbar!" Inte konstigt jag är stammis.Tvångs-stammis. 

Kock: Men Elin, va ska du nu ha glass för? Maritha har varit duktig å plockat undan disk idag åtminstone..men du ska bara ha piggelin piggelin piggelin.

ja, jag å piggelin belong together. Å jag fick en innan jag åkte hem. Wohoo.
..å imorrn ä dä dax igen..då är dä ju "faktiskt lördag!" Då hoppas vi på lite lördagslyx.


Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback