JanBanan å Jag

..idag fyller en mycke bra vän å föredetta kollega 24 år..på den tiden vi jobbade ihop va allt mycke roligare..dä va effektivitet på hög nivå på den där herrgården då..vi kunde knepen så att säga..ser dä rent ut så ÄR dä rent..så enkelt va dä..
..givetvis kommer jag ihåg hans födelsedag..han får ett mess. Jag föreslår att han ska ta en tur å hälsa på mej ikväll. Han vill inte offra en födelsedagseftermiddag på fredensborg tydligen. Då blir jag förbannad å frågar om inte stället betyder nåt för han längre å att sånna där stroppiga industriarbetare som han har gått å blivit ger jag inte mycke för. men jag ä minsann inte bitter.
här är är svaret på dä
"haha, ja, va ska man säga. Både du å fredens betyder mycke. Men inte riktigt så mycke"
ä dä inte rörande?

Han har alltid förstått sej på min ironi.

Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback