lillebror, bli aldrig som jag när du blir stor.

Ja, jag är redan hemma från jobbet. Hurså?! Dä va ingenting å göra, å personen i fråga som jobbade innan mej tänkte väl inte på att jag inte hade behövt komma. Men, nu är allt klart för imorrn, kockrockar, mössor, slängar å byxor. Så imorrn tar jag sovmorron till 7,20. Sen ä dä bara köra igång.

Den här bloggen är inte så bra egentligen, allting som jag vill berätta för min omgivining, ja dä vet dom redan för dä har dom läst. Igår skulle jag göra värsta utläggningen för mamma. Men hon stoppade mej å sa att dä har hon läst  i min blogg. Jahaja. Så där satt jag å åt min pizza i tysthet till slut. Ungefär.

Vi ringde lillebror. Han är på augustibuller. Utan pengar till varken mat eller tågbiljett hem. Han har alltid varit smart. Man kan inte tro att vi är syskon. Eftersom jag alltid fixar alla detaljer innan. T.ex skjuts hem å sånt..ja för  inte har jag behövt ligga sked på kyrkogården i vimmerby ett x antal gånger för att vi inte har nån skjuts? Nej onej.


Publiken säger
Postat av: Emma

Men hur ska figgestackarn komma hem då? han har väl inget kort med sig ens så nån kan sätta över pengar?!?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback