MachoManDavid

..David..ni vet mitt bollblank, mitt pms-stöd å min bästa vän i Karlstad. Mr.Afrika som jag brukar kalla han när jag känner mej busig. I alla fall så va han iväg länge länge i Liberia å arbetade åt svenska Försvaret i uppdrag av FN. När folk frågar mej saker om dä där så brukar jag ungefär säga: Ja, men alltså, han vaktade negrer typ..han satt där i ett vakttorn å skrev brev till mej. Å ibland tittade han lite på bäbisapor å sånt där..jättesöta..vet inte riktigt egentligen vad han gjorde. Såg väl till så folket hade dä bra..typ"
Dä ä alltså min version. Å nu vet han om dä, hur jag se på hans år där nere. Dä va dumt.

David/ säger:

Men du, när det kommer på tals en annan gång så får du säga något fränare, som typ : Jag har en kompis som varit i Liberia i ett år och offrat sitt liv för världsfreden, fick slåss mot drogande barnsoldater och gerillamedlemmar dag som natt, året om dynet runt.

David/ säger:

Och lägg även till vår egentliga uppgift också, vi skulle främja den civila befokningen så de fick ett drägligare och mer humant liv, och slapp leva i skräck för drogade guerillasoldater dag som natt. Även hur vår uppgift fick ut på att skydda kvinnor och barnen i samhället som är de mest utsatta egentligen. Dom far mycket illa ut, våldtäckter är vardagsmat och utan att ljuga eller överdriva stoppade jag och min grupp säkerligen minst 100 våldtäckter vissa manader. Uppenbara våldtäckter där männen tar det dom vill ha.


 

Förstår ni hur macho han är, min vän där uppe i nästan-norge? Vi kan se dä här som en kontakt-annons nästan.



men sådär alldeles förskräckligt har jag ju inte förskönat hans arbete?
..Lite lagom hårt sådär verkar dä ha varit..
Å dä värsta är; Jag krävde en mini-apa. Men jag fick ingen.

Ni kan läsa om dä hårda livet i Afrika i hans resedagbok
Hysteria
heter han..dä ä rätt spännande

Döm själva lixom.


Publiken säger
Postat av: Mr Africa!

Mycket vackert, vilket hantverk! ^^

2007-08-21 @ 14:32:04
Postat av: Anonym

GE HONOM TILL MIG FFS!! Jag är värd en hero. En hjälte. Ge mig ge mig ge mig.

Postat av: Jennie

Dä va isse Tanja som ringde o väckte oss i morse. Så ja skyller isse på na!! Haha, ja du skulle kanske ha svarat..kunnat ha värsta samtalet med en sovande Tanja.. =) Snacka om skumt samtal..
KRAM

2007-08-21 @ 17:49:42
URL: http://jenniegson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback