Back to basic.

Idag har jag varit på Silverdalens Skola, alltå där jag gick 1an till 6an. Jag har kollat på alla barn där som har spelat julspel. Dom minsta är rätt coola. Dom va herdar å grejjer. Dom i 3an å 4an dansade..buggade å höll på. Å dom äldsta spelade nåt annat. Jag skrattade åt skämt som Halt! -Nej, dä ä inget fel på mina ben.
Jag skyller på att dom va så söta. Sen sjöng vi allsång.
 Bjällerklang å Jullov å nån mer.
 Å sen kokte vi välling åt katten. Svårt dä där mä kordination.

Å så spelade dom instrument. Endel spelade fiol, sånna där minifioler ä skitsöta.
Å sen va dä endel som spelade klarinett å trumpet. Å jag trodde dom skulle svimma som dom blåste i dom där, nästan så jag va beredd på agera Hjärt-lungräddning på dom. Andas kids, för fan!
Men dom va duktiga. Å så är man tvungen å hälsa på sina gamla lärare.
Jag kör den smidiga..ler, säger hej å tittar bort.

Mormor å morfar va mä.
Mormor: Har du kollat ditt konto?
Jag: Japp, gött va dä!
Mormor: Ja, men vi har en lista på va du inte får köpa,
Jag: Amäh..vad får jag inte?
Mormor: Ingen jacka å ingen sprit.

Publiken säger
Postat av: Ingeborg

Eller hur! Vad skulle man göra utan sin blogg? den har ju blivit en kompis liksom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback