Julfirande a la Kennmarks.

Förr va dä alltid så att man skulle hinna mä å va hos farmor, man skulle hinna mä å va hos mormor å sen till sist skulle man äntligen få komma hem å öppna alla julklappar man hade sett under granen hur länge som helst.
Nu är dä inte så längre. Nej, för här bryts traditioner för fullt. Nu ä dä mormor klockan 1 å framåt. Å sen åker man hem å får julklappar. Alltså ingen farmor å knappt ingen stress. Jag hatar när traditioner bryts. Therese å jag är dom två traditionsfreaken, men ingen vill lyssna på oss. Å i år har vi ett dilemma som heter duga. Mormor har flyttat tvn till vardagsrummet där alla kommer sitta å käka. Vi kommer inte kunna höra på Kalle. Vi överväger å flytta tebax den. Eller får vi sitta på varsen köksstol å kolla, men hur jävla mysigt är dä.
Jag hoppas dom har tänkt på dä här å fixar dä, för min å Therese skull, för alla andra skiter ju i dä.
dom tjatar om "dä ä ju samma varje år!" Klart dä är för dä är
T.R.A.D.I.T.I.O.N

Å så ska jag jobba på julafton oxå. Till å mä dä har börjat bli tradition.
Men till 1 är jag hemma. För då ska jag äta julmat på mitt sätt.
Ägg, prinskorv, köttbullar å en macka.
Ungefär.

image461

Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback