överseriös.

Återigen har jag bekräftat att jag faktiskt är världens bästa moster. Den här urgulliga lilla jeansjackan har jag köpt till Ida idag.


175683-17Ä den inte söt så säg!

Jag har alltså varit på lite shoppingtur såhär innan dä händer. Jag hittade dä jag skulle te mamma å allting. Bra, då har jag dä gjort. Träffade mormor å morfar oxå. Alltid lika spännande. Å när jag sto å skulle betala på duka eller va dä heter nu för tiden..ja..då funkade inte mitt kort. Herregud tänkte jag. Men dä löste sej..dom fick helt enkelt ordning på dä. Jag ä ju ingen fattiglapp utan ett öre på dä, dä vet jag ju.


Idag vaknade jag 06.15..å då gick jag upp, helt utan anledning. Men va gör man när man inte kan sova lixom?

Å ja, jag har rakat benen å jag har dammsugit..så av allt jag skulle göra har jag ju bara diska kvar. 3 glas å två knivar..dä går ju rätt fort faktiskt.


Min balkongdörr ä öppen..eller jag har lixom ingen balkong..bara en dörr rätt ut i luften. Har dä nån mening egentligen? Dä skulle ju lika bra bara kunna va ett vanligt fönster. Jag fattar inte. I alla ä dä skönt mä lite frisk luft in här.


Nu ä jag tokhungrig..käkar lite godis. Dä ä inte bra gjort av mej. Men va gör man. Orkar inte laga mat nu, å tacos står på schemat i eftermiddag nån gång. Dä kan ju räcka. Å nu tror jag att jag ska städa min toalett även att dä inte finns mä på min måstelista för dagen.


Mitt andra inlägg för dagen. Dä ä på gränsen till överseriöst kan man tycka.



Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback