6 orsaker att inte tycka om å bo i Hultsfred:

1. Världens i särklass tråkigaste ställe å bo på. Silverdalen är till å mä roligare. Ja!
2. Vart man än går kan alltid nån börja frasen "kolla hon där..dä är hon som..." Mm, för alla vet typ allt.
3. Fult. Hultsfred är ett fult samhälle.Dä enda fina skulle väl va vitsipperna i parken på våren.
4. Man behöver åka taxi eller fixa skjuts så fort man vill ut. Om man inte gillar hulingen.
5. Folk försöker utnyttja att man bor här så fort dä blir festival. Dä ä då man duger.
6. Onödiga osanna rykten uppstår på tok för lätt.


Å nu tänker ni att jag ä trög å gnällig å tänker tala om för mej att dä ä väl fasen bara å flytta då. Gnällkärring. Jag vet allt dä där. Å jag ska. Tids nog. Men man har ändå alla här. Å dä ä inte vidare lätt å säga tack å hej nu flyttar jag.

Å jag är inte på Harrys. Nej för minsann gick dä fixa skjuts dit men inte heeem. Herregud hur svårt ska dä behöva va. Men man kan ju säga att jag håller mitt aldrig-mer-harrys-löfte. Mot min vilja.

Imorrn ska jag till kyrkan. 11.00. Nils Adam Kennmark ska få vatten på sitt lilla söta huvve.


Publiken säger
Postat av: malin

haha ja du listan på saker som är dåligt med Hultsfred går att göra hur lång som helst.
Men när min inte bor där kan man längta tillbaks lite då och då. Det är ändå rätt mysig stämning där "hemma"
Hälsa Emma på dopet. Kram Malin i Örebro

2007-05-27 @ 09:29:24
Postat av: jenny

flytta te linköping vettja =)

2007-05-27 @ 15:27:11
Postat av: jenny

o förresten. Jag satt också i kyrkan kl 11 idag. Syrran konfirmerades.. Om våra syskon börja bli stora.. hur jävla gamla börjar inte vi bli då?! =/

2007-05-27 @ 15:28:20
Postat av: Dag

Jo, man känner igen fenomenet. En som jag känner som bor i en annan småstad fick ryktet att han hade bränt ner ett magasin (en lokal alltså, inte ett pistolmagasin). Han var helt oskyldig.

2007-05-27 @ 18:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback