hockööö

Emma yttrar sej om katt-Linus:

"Han är inta snäll alls! Kattjävel heter han i mina ögon.."
Kan man verkligen säga så?..heter han i mina ögon..dä låter inte riktigt korrekt.

Jag sitter här inlindad i en filt å kollar på hockey för tillfället. Hockey får mej alltid å tänka långt bak i tiden. I alla fall ganska många år tebax. Då va vi stammisar på Virserums hemmamatcher. Dä va inte många vi missade. Vi höll stenkoll på vissa där ute på planen. Minsta lilla grej dom gjorde fnissade vi åt, sådär fjolligt ni vet.
Å efter matchen ville man gärna se dom nyduschade hunkarna..givetvis.
Vi va till å mä bjudna på hockeyfest ett år.
Dä gick sådär för mina två ladies Malin å Jejja.
mer än så tror jag inte jag säger
ja herregud, dä va tider dä.


Publiken säger
Postat av: Sofia

Den perioden minns man, när hockeypojkar var livets enda ljuspunkt. Trtos att det var minusgrader inne i hallen och man inte förstod något av det som skedde på planen så skulle man ändå sitta där och fnissa åt ingenting och "ååha" när ens favorit fick pucken ;)

Postat av: Ingeborg

Precis. Bilen ska inte komma och bestämma över mina klädval!

2007-11-08 @ 21:52:47
URL: http://brutalchoklad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback