Men åh, mitt jävla ego.

Dalarna hit å Dalarna dit. Endel vet ju faktiskt inte varför jag ska flytta dit. Dä ä dax att jag flashar ut dä för mina nytillkomna läsare. Jag ska jobba där från decemer till april. På en skidanläggning, även kallad Stöten. Jag ska jobba inom hotell/stug-avdelningen. Precis som jag gör här hemma alltså. Själva jobbet ska nog inte bli några större problem hoppas jag. Dä ä värre mä allt annat. För dä första åker jag sjäv, utan vän hemifrån. Kastar mej ut världen helt ensam alltså. Dä betyder att jag måste va social som tusan för att nån ska vilja va min vän. Jag kan inte gå å stirra rakt ner i backen mä mungiperna så långt ner dom kan komma. Då hatar alla mej å tycker att "dä där jävla tjurhuvvet kan lika bra åka hem igen!" Nej, jag måste inta min spralliga roll..som faktist finns..även om den ibland sitter gömd långt långt inom mej å inte vill komma ut.

Å ja, sen har vi ju dä här mä skidåkandet. Jag har aldrig åkt skidor..mer än hemma i skogen förr..men då låg jag där å skrek å skrek tills nån hjälpte mej upp ungefär. Dä va ett jäkla hallå. Lite synd om mej faktiskt.
När jag har varit i Sälen har jag skött maten, åkt skoter å festat. Ungefär.
 En gång ställde jag mej på skidorna utanför stugan bara.
Dä slutade mä att jag gled baklänges in i en snövall.
Men, jag har planerat å va skidproffs i april när jag kommer hem igen.
Eller om jag satsar på snowboard
.
Jag såg sånt på tv igår, dom hoppade å bar sej åt. Dä såg roligt ut.
Men jag återkommer angående dä där mä proffslivet. Känns ju lite överskattat.

image406image407
ja, varför inte egentligen satsa på båda samtidigt?
va tusan har jag gett mej in på
jag kommer dö



Publiken säger
Postat av: Mickan

Jag kan lära dig om du vill? Jag har åkt skidor sen jag var tre år och har lärt många "omöjliga" kompisar att åka;) Nästa offer kan bli du mohahahaa

Postat av: Ingeborg

Ja, vatten är bra! Det kommer nog bli roligt! Det är ju kul att åka skidor, och du är ju inte borta alltför länge!

2007-11-19 @ 18:16:20
URL: http://brutalchoklad.blogg.se
Postat av: Henke

Hehe.. roligt o läsa att du är så orolig.. du kommer ha ett helvete där uppe, när jag är med :).. hahah.. kram

2007-11-19 @ 19:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback