Sådär ja.

Jag tror jag har läst igenom varenda tidning som finns i dä där väntrummet nu alltså. Mamma säger varje gång att "men dä tar inte lång tid". Idag tog dä 50 minuter. Jag är för snäll alltså, att jag utsätter mej för sånt här, jag förstår mej inte på mejsjälv! Men till slut så va hon klar..stan va rätt händelserik.
Vi gick nästan in i en dörr som vägrade öppna sej av sej självt t.ex,
dä va tydligen utgångsdörren..töntigt att ma inte ska kunna gå in den vägen. Å ja, sen ryckte vi en låst dörr rätt länge oxå. Man kan inte läsa sej till att dä ä luchstängt när man så gärna vill in å kolla på lampor.
Vi fikade mä en kostig gubbe breve oss. Han lyssnade när mamma pratade i telefon, han suckade när hon suckade å han skrattade när hon gjorde dä. Sen petade han sej under naglarna. Dä va äckligt. Knappt så jag kunde äta min kanelbulle.
Å så helt plötsligt hade tiden runnit ut å dä va dags för mamma å få en nål genom tuttarna. Jag satt där ute i väntrummet återigen, men den gången njöt jag lite av att dä inte va jag som va där inne. Iiik. Jag fick en kompis där oxå, hon berättade att hon hade precis köpt sina sista julklappar å allt möjligt.
Jag bryr mej inte.

Jag shoppade. Kapitalist som jag är. Lite tröjor, lite benvärmare..rosa bland annat. Å lite julklappar..3 till Emma å 2 till mormor. Jag är så duktig. Nu är dä bara tre kvar eller nåt. Woohoo.

Nu ska jag dela upp mina kläder i icke-Sälenstuff och Sälen-stuff.
6 ynka dar kvar. Scary.


Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback