Norrlands Guld.

"Ohja! Damerna från norr är och förblir oslagbara! No can touch!"

Å damerna i dä där fallet, ja dä är Tanja å jag dä.
Dä är en komplimang som heter duga.
..för skåningar är vi norrlänningar..dom är ju som dom är där nere  you know..

image242
Norrlands Guld. Eller Smålands Smultron.
...som vi brukar säga..


Publiken säger
Postat av: pop-mört

Skåningar e ju de samma som danskar. Om du e norrlänska, vad e jag då?

2007-09-30 @ 13:49:05
Postat av: ekke

wehuuu!!

2007-09-30 @ 23:07:07
Postat av: Anders J

Jag är född smålänning, men jag ändrade dialekten på några år. Flyttade till Sydkusten när jag var 16. Fanimaj d bästa jag har gjort i hela mitt liv! :D *Ler*

Svar: Äääh.. nu ska du inte va sån ;)
EgoElin

Postat av: Anders J

Du är vacker iallafall oavsett dialekt ;-)

Svar: Tack ska du ha ;)
EgoElin

2012-09-29 @ 12:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback