Vardagshjälten me.

Såhär är dä när man shoppar mä mamma. "Nu är dä du som ska handla, jag bara följer dej" Visst. Dä går bra ett tag. Sen börjar hon, då ska vi dit å dit å dit. Å så är hon den enda som handlar. Typiskt. Jag är i brallbehov.

Jag har utnämnt mej själv som vardagshjälte idag. Jag har tagit fram mina tahandomlessnabarn-kunskaper.
Barn: Ursäääktaaaa!! Kan du hjälpa oss..hon grååter.
Stackars lilla kraken hade ramlat mä cykeln i en vattenpöl. Å den andra hade en hoppade kedja, men hon hade fått hjälp av en gubbe som inte pratade hennes språk. Dä ska börjas i tid.

Idag ska jag dela mä mej av min utsikt här ifrån.

1. Parkering..gissa bilen jag åker i?
2. Så nära bor jag kyrkan. Den är där bakom alla träna
3. Vattenpölen lilla tjejjen ramlade i

Publiken säger
Postat av: Emma

Stackars liten.. jag skulle inte vilja ramla i den pölen.. tur att du kunde hjälpa dom.. du får väl öva dej lite mer på Ida för igår var du ju inte så poppis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback