När EgoElin jobbar.

Jag klarade dä hörrni! I tid å allt. 05.59 stämplade jag in. Så jävla duktig. Men, hade jag inte vaknat av näsblod 10 över 5 hade jag aldrig hunnit. För min klocka stod på 05.30. Jag tackar näsblodet helt enkelt.
När jag väl kom till jobbet hade dom kört en liten extra renovering i vårat personalmatrum. Skithäftigt. Å bra mycke fräschare än va dä va innan.
Jenny å jag ska kräva risktillägg tänkte vi. Vi dör nästan av allt byggdamm som blir när snickare å kaklare å elektriker å alla möjliga springer omkring. Våra strupar är torrare än en öken. Fruktansvärt synd om oss tyckte vi.
Vi klurade även på hur vi ska luras mä sommarjobbarna när dom kommer. Bland annat ska vi tvinga dom å moppa korridorerna skitmycke så dä aldrig blir torrt. Blänker så fint när dä är blött lixom.  Dä kommer säkert va nån krake som går på dä. Värsta evighetsjobbet.
Å sen ska vi säga till dom att dom måste ta mat efter oss eftersom vi har varit där så länge å alltså förtjänar den fräschaste maten.
Dä fick oss å längta till högsäsongen.
Vi kanske får sparken, men dä kan dä va värt för lite nöje på jobbet.

Nu ska jag ut å gå tror jag. Jag å Hund-Alva mä sina 10centimetersben.

image627
På onsdag fyller den här lilla krabaten 1 år å får världens snyggaste present.


Publiken säger
Postat av: Ingeborg

söt!

Haha, jam, skönt när man hittar humor på konstiga ställen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback