2 stora probleeem.

Jag är i mitt nya bo nu. Jag har två stora problem.
1.
Jag har en klocka på väggen. Dä hade jag i min andra lägenhet oxå, men den funkade inte dom sista 8 månaderna typ. Dä gjorde inget. Men nu, nu har jag en ny klocka. Å den funkar. Å jäklar va jag stör mej på dä där tickandet. Nästan så jag överväger å slänga nåt på den så den åker ner å går sönder å blir tyst. Ahh!

2. Dä här ÄR ett stort problem. Just nu fungerar endast kanal ett. Fyran funkar men utan ljud. Å på tvåan ser man bara konstant en himmel fylld mä moln. Å trean å femman å alla dom där andra som ska finnas här, dom ser man inte röken av. Herregud. Mina grannar sa dä när jag va å kollade, men jag trodde ju såklart dom skulle fixa dä innan jag flyttade in! Men inte då. Så imorrn, då ska jag minsann ringa å fråga va dom håller på mä!

Vid sånna här tillfällen saknar jag min lilla etta i Hultan som satan.

Men! En bra grej är att här märker jag mina grannar. Han här över spelar musik så jag slipper slösa ström på min stereo. Bra alltså. Å dom där nere står å glor i fönstret så fort man kommer. Jag vinkar. Då skäms dom. Dä är väldigt kul. Å dom breve mej dom har hälsat mej välkommen å allt. Trevlit folk.
Hemma på min gata i Hultsfred. Där såg jag ingen. Jag fick för mej att min närmsta granne låg död där inne.
Men då borde dä börja lukta nån gång, tycker man ju.

image538
Ska dä bli nån ordning på dä här, undrar Elin. Utropstecken!


Publiken säger
Postat av: Sofia

haha, kul inlägg =) vart bor du nu?

Postat av: Anonym

Hejsan,
hoppas allt är bra med dig och att du trivs i den nya lägenheten. Men vart är de du har flyttat :).
Ha det bra
kram

2008-01-16 @ 19:43:44
URL: http://metrobloggen.se/felixensmamma
Postat av: Emma

I-landsproblem!!

2008-01-16 @ 20:47:32
URL: http://www.emmakennmark.blogg.se
Postat av: ingeborg

Haha, japp det kan de vara! Haha, hur många gånger har du fått användning för att lära dig allt om alla kungar? Verkar väldigt onödigt tycker jag. Men men...

Vänta nu här... Vart har du flyttat?

2008-01-16 @ 21:14:26
URL: http://brutalchoklad.blogg.se
Postat av: Hannah

bor du inte i hultan längre`?

2008-01-16 @ 22:04:49
URL: http://ejnersten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback