Ciao.

Sådär. Nu är jag framme å västkustbo tills på söndag. Än så länge känns dä bra.
Vägen hit gick oxå bra förutom att Calle började tjata  innan vi ens va ute ur Silverdalen "ä vi flamme snaaart?" Å i Mariannelund, 10 minuter hemifrån, hade han tjatat till sej den första fikan. Päronfestis och chokladkex.
Mamma vet inte hur  man roadtrippar. Pm ska dä ju va.
Sen blev jag rastlös å retade Calle resten av vägen ungefär.

Calle: "Mamma säg te hon, hon hälmar meej"
Mamma: "Eliiiiin, sluta nu!"
Jag: "Mamma säg till han han skliikel så daant"

Å sådär höll jag på. Jätteroligt faktiskt.

Jag börjar bli grym på dä där mä långkörningar. Men mä en liten golf utan servostyrning ä dä faktiskt inte lätt å parkera å sånt. dä är som ett träningspass ungefär. aaah!

Sen ringde dä till mamma. hon är nog mytoman kom jag på.
"regnar dä hemma oxå? jaa..här regnar dä som fan!"
Dä kom inte ett stänk.
"oj, dä regnar visst inte..men dä har ju gjort"
Eh nej, dä har dä faktiskt inte. Miss. NollKollMammi


Imorrn ska vi till Uddevalla å shoppa.
Å sen får vi see om jag vågar gå på party.

Nu väntar vi på att Håkan ska komma hem å laga mat till oss.
Han stack iväg på larm så fort vi kom innanför dörren.
Taktik.

Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback