Stor stor dag imorrn.

Imorrn ska jag in i min seriös-bubbla. Jag vill ogärna va i den å där är väldigt sällan jag går in där oxå. Den är mer som en reserv för mej faktiskt. Men..dagen börjar mä ett besök på arbetsförmedlingen. Jag råkade missa en tid där i torsdags. Attans bananerJag måste alltså dit å tjata tillbaks min fjuttiga A-kassa.
Sen ska jag ringa ett samtal. Ett viktigt. Jag vill helst att mamma gör dä såklart. Men dä går inte "när man är snart 24 år" Herregud då.

Sen kommer dä värsta. Klockan 14.00 ska jag till banken å prata pension mä Gerd. Gerd är världens bästa bankkvinna å även mamma till två av mina nära vänner å min balkavaljer. Dä ni.
Dä värsta mä dä hela är att jag kommer inte förstå ett dugg va hon pratar om. Men dä har jag redan förvarnat om. Hon får köra Lätta Bankpratet.

Ah..efter allt dä där krävs en hel dos oseriöshet för å inte hamna i chock.

Gonatt. Ciao.

Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback