Nu tar jag helg!

Nu har jag gjort min första vecka på Hotel Lysekil. Idag har jag fått hjälpa till i köket bland annat. Hoo, jag som inte ens kan laga mat till mej själv! Men, jag gjorde 18 tunnbrödrullar och så wokade jag grönsaker..å så la jag upp dom på tallrilk mä en biff. Nu kan jag även titulera mej som kock nästan. Jag kan så himla mycke saker alltså.
Just ja, jag bakade brödet på morron oxå!

Efter jobbet har jag varit på en liten utforskarpromenad.
Jag kom inte så långt, eller, jag vågar inte gå så långt för jag hittar ju inte hem igen. Dä är ju lite småtokigt sådär.


Jag satt mej helt enkelt på en bänk...


..mä solen i ögonen å havet som utsikt..


..å en sten nära till hands.

Varför en sten? Därför. Fåglarna verkar inte ha nån respekt för människor här. I alla fall inte för mej. Dom kommer skitskitnära å då måste jag kasta sten på dom.
Jag sa till å mä till dom att "jag äter ju för fan inte ens!"

Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback