Busfabriken!

Idag tog jag med mig delar av min familj till busfabriken i Linköping, eller, mamma drog med mig för "jag ville inte köre på dom store okände väga där uppe"

Först tog vi en tur på Ikea. Jag va hungrig å skitsur, jag är rolig å ha med mig sådär, jag måste följa mina mattider annars går det inte prata med mig.
Jag fick en korv,å blev lite lyckligare. 2 klänningar köpte jag oxå.
Det drabbar ingen fattig med lite vårfint i garderoben, tänkte jag å slog till.

Vi shoppade färdigt rätt snabb å fick sitta utanför å vänta.
Alkisarna hade lite party i bakgrunden, mamma tog en kaffe å en cigg. Såklart.


Till slut åkte vi i alla fall vidare mot busfabriken, som faktiskt var vårt mål.

Här är Calle i full fart på väg å klättra omkring!


Här står syster-Emma, vi ville ju inte va sämre så vi klättrade iväg vi oxå.


Sen åkte vi ner. Å fy fan va rädd jag va. Emma tog det mest med en klackspark.
Jag lät mest: "Men ah jag vågar inte jag har handsvett det är skithögt jag vill inte åh fy fan va högt det är jag kommer tappa kjolen JAG ÅKER INTE NEER HÄÄR!"
Breve mej satt en liten tjej, två äpplen hög å tyckte jag va skitlarvig.
Hon hade minsann åkt dom "röda å blå som va MYCKET längre å brantare"


Sen åkte vi hem å ungdomarna va helt slut!


Emmas barn gick knappt fånga på bild.
Dom va värre än kalvar på grönbete. Här å där, där å här!


Publiken säger
Postat av: Mie

Ser ut som om ni hade en bra dag trots allt då :) Hoppas du får en lika bra dag idag vännen, solen skiner här hemma hos mig iallafall!! Kram på dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback