Guidad tur i Lönnebergaskogarna nån?

Igår fick jag finbesök från Skellefteå. Fredde å Bella skulle ner till Skåne och serviceminded som jag är bjöd jag in dom på en fri natt på Hotell Elin, med halvpension. Jag till å med sov över hos Curly å lånade ut min säng. Vi har guidat runt dom här i skogarna, vi har visat dom Bullerbyn, Katthult, Rumskullaeken (sveriges äldsta ek) och så var vi vid Näs, Astrid Lindgrens barndomshem.
Det är ganska nyttigt å turista såhär i sina egna trakter ibland!
Tur jag är utbildad guide!

Bildena är inte från idag, men det ser nog likadant ut som
för två månader sen tippar jag.


Bullerbyn!


"jag måste ju stänge först för å kunne öppne sen"
..som han sa, den där Emil.


Jättestor och jättegammal - KvillEken!


Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback