Min utbildning

Såhär låter det vanligtvis:

Folk:
Vad är det du har pluggat?
Jag: Destinationsutveckling inom turism
Folk: Det säger mig .. INGENTING.

Jag ska förklara för stackars hjälplösa själar. Jag har läst;

Branschintroudktion - alltså allmänt om turism, typ.
Destinationsutveckling - jag kan utveckla en turistdestination i sverige eller utomlands. Tror till å med jag skulle kunna bygga upp en helt egen. Bara man tänker som ett husbygge, "allt sker från grunden å sen plocka man dom bästa godisbitarna å lägger i påsen"
Projektledning - Projektplaner å hela kittet, jag är grym!
Affärsutveckling och entreprenörskap - jag vet hur man startar å driver ett företag med olika budgetar och allt vad det innebär
Reseproduktion - jag har producerat en resa till Tjeckien, marknadsfört, sålt och genomfört. Skrivit guidematerial, tagit fram resvägar och det där.
Marknadsföring - marknadsplan å sånt där. Ask me anything!
Kvalitetssäkring och paketring - jag vet hur man kvalitetssäkrar ett företag, inköpsprocesser och elände. Ett jäkla hästjobb, men sånt bangar inte jag för. Å paketering är skitroligt. Hm.
Branschjuridik - jag vet allt om resegarantilagen!
Eventproduktion - jag vet hur man planerar och genomför ett evenemang, kan till å med skriva avtal.
Konferensproduktion - vad finns det å säga? jag är bra på å fixa konferenser å seminariedagar!
Examensarbete - Min frågeställning löd "Hur kan Lönneberga utveckas som turistort?" Det sägs att jag borde redovisa det för kommunen. Men det vetifan.
Praktikplatser: Hultsfreds turistbyrå, Hotell Lysekil och Hotell Moliljan.

Sådär ja! Nu vet ni vad jag har gjort i 1,5 år. Jag kan bli vad som helst, typ.

Anställ mig, för fan!

Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback