Seriöst!

Just nu läser jag en bok, Zebraflickan heter den. Det är Sofia Åkerman som har skrivit den. Den handlar om hennes kamp mot självsvält och självskadebeteende.
Jag var å lyssnade på henne när hon föreläste för några veckor sen. Det var mycket givande och jag tror inte man verkligen kan förstå hur kort vägen dit kan va och hur lång vägen bort från det egentligen är. Det är intressant också å få veta vad som rör sig i huvvet på så sjuka personer.

Köp boken vetja. Å när ni ändå är på g kan ni köpa 3 pocketböcker till.
Ta 4 betala för 3 är bra skit, tyckte jag, å mamma köpte.




Publiken säger
Postat av: Mie

Åhh den boken får man kanske läsa då. Jag har ju själv varit där. Hade anorexia från ca 14 års ålder fram till 18 år. Så tro mig jag vet hur det är, det värsta är nu när man är totalt överviktigt och försöker på bästa sätt gå ner i vikt, men utan att trigga igång gammalt beteende. Kram på dig och hoppas att godispåsen smakade gott :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback