Jag stöööör mig!

Det finns vissa saker som jag stör mig på. Till exempel:

◊Hehe. Jag AVSKYR när jag skriver å berättar en toppenrolig sak till nån å dom svarar "hehe". Hehe. Hehe känns som ett hån. "Haha" däremot, det är ett mycket användbart ord. Jag skriver ALDRIG hehe. Bara haha. Jag kan inte riktigt förklara mitt hat för hehe, men hatar det - det gör jag. Hehe!

◊Särskrivningar.Jagskriverhellreihoputanåanvändamellanslagellerpunkterellerkommateckenänsärskriver. Stavfel klarar jag av, men inte särskrivningar. Det blöder i ögonen av å se eländet. Jag förstår att man inte kan rå för det (även om jag vill tro att alla borde kunna lära sig), men det stör mig!

Egenpåhittade förkortningar. Sånna som inte existerar egentligen. Jag började störa mig redan när "bra, sj?" blev vanligt förekommande. Nu är det rena mardrömmen, men blir mn och den blir dn och det blir dt. Ett litet e tar ingen extra tid! Gl Hf är oxå hatbart..anser man sig inte ha tiden å skriva ut hela ord så borde man ta sig den tiden! Men det är kanske det stressade samhäller vi lever i som sätter sin prägel på det skriftliga språket!

Mellanslag innan ! och ?. "Det ser snyggare ut!", säger folk när jag skäller. Man kan inte köra för fort för att det är coolare, lika lite som man kan ha ett mellanslag för att det är snyggare!
Nej, det kan man inte !
Nej, det kan man inte!

 < - - den värsta smileyn jag vet. Den har samma effekt som å svara "hehe".
Om jag kunde skulle jag blockera den så jag slapp se den. Men det kan jag inte!


Ja, sånt här stör jag mig på. Jag är medveten om att jag inte är nån svenskalärare och att jag inte heller skriver helt korrekt. Men det är ju upp till nån annan å störa sig på.
Och jag har inget emot personer som särskriver och förkortar, bara särskrivningarna och förkortningarna.

Så, skriv hur ni vill. Jag gillar er ändå!


Publiken säger
Postat av: Malin

hehe,

Nej nu var jag elak. Håller faktiskt med, särskrivningar gör en hel text oläsbar.

Postat av: Zumbakillen

Men herregud kvinna!

Hur mycket tid har du över egentligen?

Hur mycket tid har du för att störa dig på andras små egenheter?

Hur mycket tid har du till övers så du ens orkar lägga märke till det.



HEHE



GLHF Din Höftrullare ! ! ! ! 1 :P :P :P :P :P :P

2010-11-15 @ 18:57:13
Postat av: T.P

Har du inget mer att gnälla på lilla plutten ;)

2010-11-15 @ 19:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback