Det va bättre förr, det tror jag!

Idag när jag å Tanja var ute å gick pratade vi som dom vuxna kvinnor vi faktiskt är. Egentligen. Vi pratade om förr vs nu, alltså nu som i idag.
Nu för tiden är det hysteri kring det mesta. Är man gravid får man inte äta det å det å det å inte göra så och allt möjligt. Visste man det förr? Nej. Då levde alla på sitt sätt och producerade inte sämre barn för det. Det värsta är egentligen inte allt dom forskar fram i sig, det värsta är att det ändras hela tiden. Ena dagen får spädisar inte sova på mage, andra dagen SKA dom sova på mage. Jag sov säkert 50/50 mage å rygg och jag lever än. Jag känner inga symptom som tyder på att jag har sovit för mycket på rygg.

Hoppar ungar hage nu för tiden? Kör dom munk? Är dom ute och leker tjuv å polis? Är dom ute överhuvudtaget på kvällarna och samlas på skolgården och gör nåt? Hoppar man ens kråka på rasterna? Ooch framför allt..fattar dom inte att mjukbrallor i skolan är det bästa?
När jag va liten såg jag oftast ut som stryk kommer jag ihåg, fula mysdressar och urtvättade tröjor. Det var sånt man kunde ha för det "gör inget om det går sönder!".
Ingen brydde sig om det, om nån skulle komma i sånt nu skulle det bli mobbing för den stackarn. Ska det verkligen behöva va såhär? No.

Var folk fetare förr? Då fanns väl inga lightprodukter?

Ibland undrar jag till å med hur viktiga alla undersökningar å forskningar som görs är? Jag hörde bland annat om att tjocka barn har bättre tänder än smala.
Vem i hela friden kommer på å ta reda på sånt?

Jag ska hitta på nåt å forska om å tjäna storkovan.
Hur tröjfärgen påverkar omgivningen kanske.
Muchos intressant!

Så, va det inte bättre förr ändå?



Publiken säger
Postat av: väl vem?

Hahah, det verkar som om du börjar bli en sentimental jävel. Så gammal är du inte. Men dina barn ska fan inte sova på magen och du ska fan inte dricka vin när du är med barn även om mammorna förr i tiden söp som svin och ändå fick väldigt bra barn, barn som faktiskt leder vårat hemska land i dagens läge!

2010-09-16 @ 21:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback