Ett tänkbart scenario!

Idag ska jag ju på släktträff. Som ni vet om ni har hängt med.
Det känns lite läskigt sådär. Jag har ingen direkt koll på släkten på pappas sida.
På farfars begravning fick jag fråga om nästan varenda person.

Jag har tränat på att säga "Nej, jag går inte i gymnasiet. jag har nyss tagit examen. Jag ser bara liten ut" Å sen ska jag skratta literått  åt deras dumhet, har jag tänkt. Kanske fråga hur gamla dom själva är, bara för å jävlas.
 Å ber dom mig gissa ska jag ta i, i överkant!
När dom frågar vad jag har pluggat överväger jag å inte berätta, då får jag dra hela historien för ingen fattar vad en destinationsutvecklare gör. Knappt jag själv heller.
När dom frågar vart jag jobbar ska jag svara skitsnabbt "Fredensborgs Herrgård mellan Hultsfred och Vimmerby!" Sen ska jag gå. Jag vill inte prata jobb. Hellre väder.

Annars ska jag väl mest ta i hand å säga "Elin - Bosses dotter"

Jag ska ju vinna tipspromenaden också. Visa vem i släkten som är den mest
allmänbildade. Moi!

1 timma och 12 minuter kvar! Jag har bråttom, som vanligt.


Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback