Explosion!

Igår va jag på kalas hos Ibbe som fyllde 15 år. Hujedamig va store di blir barna! Jag smygdrack lite öl bland släkten..mormor tror fortfarande att jag är hennes lilla ljus.
Jag själv kallar mig hellre det svarta fåret i släkten, jag äter inte av smörgåstårtan som serveras vid varenda kalas, jag festar snudd på varje helg, jag har ingen "tillräckligt bra" utbildning..jag är inte socionom eller nåt sånt, jag har inga barn och jag åker i en trasig bil. Två katter har jag oxå, å ingen vet vad jag ska med dom till.
Lite så är det, men jag bryr mig inte på sånna klagomål!

Efter kalaset åkte jag till en fest som jag borde ha stannat hemma ifrån. Det kändes som å komma in i en laddad sal. Hade man tänt en tändsticka där inne hade det nog exploderat. Så konstig stämning var det. Jag blev opepp å började nästan direkt leta skjuts hem igen. När jag väl hade bestämt mig för å gå ut en fredag så blev det inte alls som jag hade tänkt mig. Det va i alla fall inte jag som va egot, inte den här gången. Skönt!

Det är bättre folk pratar med varandra när man befinner sig i samma rum. Allt annat är så genomskinligt och jag är inte dum i huvvet som somliga verkar tro.
Jag vet mer än vad jag ska, tippar jag!

Nu åker jag till Lönneberga!


Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback