Låter andra bestämma över mig!

Att rösta, tycker jag, är mer än demokratisk rättighet än en plikt. Det kommer jag alltid tycka, lika mycket som man väljer själv vilket parti man ska rösta på väljer man själv om man ska rösta eller inte. Och så är det. Annars vore väl demokratin bra onödig egentligen? Ja.

Men, eftersom det är ett sånt satans jävla liv (ursäkta språket) på alla för att jag inte tänkte rösta tänker jag göra det i alla fall. Kanske.
Jag kommer förmodligen rösta blankt eftersom jag inte har en aning vad jag ska rösta på för jag inte är det minsta insatt. Men om folk inte kan sova inatt om jag inte går å röstar så är det väl lika bra å få det gjort. Det handlar ju tydligen inte om mig själv, utan om andra.

Så ja, jag får väl krypa till korset å leta fram mitt röstkort å göra min så kallade PLIKT! Som inte är en plikt, utan ett frivilligt val som jag ändå låter andra bestämma.

Länge leve demokrati och valfrihet, ellerrrrrr?

Frågan är om jag har rätt å gnälla om jag kommer på att jag borde ha röstat på nåt parti istället för blankt? Det borde ju nästan va samma sak som att man inte får gnälla om man inte röstar. Jäjä.


Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback