Lördagkväll, vilken härlig kväll.

Igår bröt jag mitt nykterhetslöfte, efter en helg.
Jag va på party här hemma i Silverdalen, med typ hela Silverdalen.
Det va väldigt roligt med liveband å allt. Jag svängde mina lurviga, eller, jag trampade nog mest folk på tårna och va i vägen, men jag va där. Det räknas.

Andy: Kolla Elin, va roligt alla har.
Jag: Ja men det har ju vi oxå när vi festar hemma.
Andy: Ja, men vi festar ju för vi inte har nåt bättre för oss å är deppiga,
här festar dom ju bara för å ha kul.

True that!

Fylleslag i Silverdalens Folkets Hus ÄR att rekommendera.
Alla är glada.

Putte, en snubbe från förr, va där och kunde inte för sitt liv förstå hur vuxen jag hade blivit. För han är jag fortfarande "lillasyster" som inte fick va med.
Nu är jag vuxen, och får va med. Han verkar inte fatta att han har blivit äldre.

Jag ska börja spela pingis igen oxå, lovade jag igår.
Min gamla träningskompis Lina har flyttat tillbaka å igår lät det som en strålande idé å börja spela igen. Å jag tror det kommer bli av. Två tre gånger sådär i alla fall.
Min gamla tränare va där. Hans kommentar till det hela va:
"Ja det är inte en dag för tidigt att du börjar igen"

Ja, det var min lördagkväll. Den va behövlig.
Roligast på länge!

Nu ska jag försöka peppa för träning ikväll.
Inte så upphetsande.




Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback