2015 in - 2015 ut!

Januari
Januari var väl som vanligt, mest bara en massa jobb dom första veckorna. Hardworking woman som inte nöjer sig med bara ett jobb, ni vet. Vi kollade på huset, som skulle bli vårt lite längre fram på året, för första gången. Jag var inte vidare imponerad. Men jag var visst inte sämre än jag kunde ändra mig! 
 
Februari
Här fick Mange sitt körkort och jag fick mitt andra missfall. Vet inte om det känns helt rättvist, iofs drabbar det ju honom också. Men ändå, ni fattar. Känner mig iaf rätt grym som kunde handleda honom fram till å få körkortet på första försöken. Säger ju en hel del om mig.
 
Mars
Den förste mars åkte vi till Sälen. Där njöt jag av öl i solen och blev förlovad! Bra utdelning på den resan!
Här bestämde vi oss också för att köpa huset jag först inte ville ha. 
 
April 
April bjöd på en veckas jobb i Åre i vanlig ordning, Shivas första hundutställning och ett nytt litet extrajobb!
På smällen blev jag också. Igen. Skam den som ger sig..tredje gången gillt.. och allt det där! Beräknat födelsedatum blev 7/1-2016! 
 
 
Maj
Här fick vi åka på kontroll och se så lille barnet var på gång som det skulle eftersom det hade gått åt skogen två gånger innan. GynekologAnders gav oss tummen upp och vi gjorde high five. 
Vi fick nycklarna till huset i maj också! Det kändes vuxet, men sen fyllde jag år och kände mig ändå inte mer vuxen än innan. 
 
Juni
Vi slängde ut köket i nya huset och påbörjade renoveringen. Flyttade in mitt i kaoset. Inte helt hundra när man är gravid, trött och illamående. Men den tiden har jag förträngt nu!
Här tog Ibbe studenten, vi firade en trevlig men kall och regnig midsommar med familj och vänner i stugan, Å så tog vi en weekend till vår kungliga huvudstad, som man så fint kan säga om Stockholm.
 
Juli
Dags för andra ultraljudet och det konstaterades en levande liten krabat! Äntligen! 
En veckas folkrace i gnagaredalen och GP-speedway i Målilla! 
 
Augusti 
Ultraljud nummer tre! Här kunde vi inte hålla oss från å kolla vad det var för litet knyte som låg där inne, en liten pöjk! Sen jobbade jag nog mest. Jag minns knappt vad jag gjorde igår, inte så lätt att veta vad jag gjorde i augusti. 

September
Här vet jag iaf att jag och Emma tog en tur till Kumla med husbilen och alla hundar. Och att jag i samma veva fick mitt livs första halsbränna (dock inte den sista tyvärr) och trodde det var magsjuka så jag fick ge mig ut mitt i natten och försöka spy. Gick ju inte. 
Lille Shiva fyllde ett år också. Liten har blivit stor!
 
Oktober
Ingen rolig start på månaden. Min fantastiska mormor dog på min systers 35-årsdag. Jag har alltid trott att när mormor dör, då dör jag också. Men jag lever än. Men det fattas något. Hon hann uppleva så mycket men ändå inte det största som kommer hända i mitt liv. En av de få saker hon hade kvar på sin önskelista, träffa min bebis. Oktober är lite dvala, jobb och jobb, och begravning. 
 
November
Fjärde och sista ultraljudet och forfarande går allt enligt planen där inne. Följde kurvan precis som det var tänkt, låg mitt på med 14 grams marginal. Jag slutade jobba, jag ville jobba längre men det ville inte min kropp. Framförallt inte mina händer. Så det va bara börja glida omrking hemma och få graviditetspenning istället. Sticker väl alltid i ögonen på nån! 
Här fick vi börja på föräldrakurs också, det är typ då man först förstår att man ska bli morsa på riktigt.
Och kanske lite när man ser sig själv såhär: 
 
December
Det är ju nu! Jag fuskar lite, det är ju bara två dagar kvar till nyår. Men vad har vi gjort denna månad?
Jag har varit på julbord, firat jul med familjerna och bara varit allmänt tjock och trött på att va gravid. Snudd på lite gnällig vissa dagar kanske till och med. Med all rätt, vågar jag påstå. 
 
Nu ska jag sluta med det här skrivandet, se ett avsnitt av Bron och koncentera mig på att behålla ungen i magen åtminstone till fredag!
 
Tjipp!

Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback