5 månader i vår ägo!

Vi köpte ju som bekant ett hus i maj. Vi har hunnit med en del förändringar skulle jag vilja påstå. Än är det mycket kvar dock, men man kan ju tydligen tyvärr inte göra allt på en gång. Det är lite brunt kvar som ska bli vitt och lite furu som ska bort, sen kan jag sova gött om nätterna. Men i alla fall.. håll till godo. Förebilderna kommer från bilderna som var på hemnet när vi på nåt sätt fastsnade för detta hus.
 
Såhär såg alltså köket ut innan, det slängde vi ut helgen efter vi hade skrivit papper!
 
 

Och nu ser det ut lite mer såhär:
 
 
 
 
 
Sen kommer vi kanske till det gräsligaste av allt. Toaletten. Till och med där var det furu! Men där har vi kört en liten budgetvariantrenovering tills vidare, bara för att kunna stå ut lixom. 
Kolla in denna! 
 
Nu slipper man iaf få ångest när man går in. Lite dekorplast, vit färg, ut med badkaret och in med en spegel så mår man genast lite bättre:
 
Och så kommer vi ner till gillestugan, furu först. Såklart. Hur kan nånting som är så jäkla fult nu ha varit så poppis förr? Fatter jag inte.
 
Även här har jag gått loss med lite vit färg. Den är så användbar! Taket kvar bara, väntar på att nån frivilligt ska komma och måla det. Verkar dröja. 
 
Såhär såg hallen ut. Inte så kul å komma hem till tyckte vi...
 
...så vi gjorde såhär istället. (ja jag vet, fururäcket är kvar och det stör, det ska lackas vitt. Snart)
 
Och så kommer vi till master bedroom! Såhär var det då..
 
..och såhär är det nu!
 
 
Sen finns det två sovrum till. Det här var ett av dom:
 
Å såhär ser det ut nu!
 
Sovrum nummer 3 såg ut såhär:
 
Men här har det ju varit barnaverkstad så nu är det en lite annorlunda touch, om man jämför. Å det är ju precis vad jag håller på med.
 
 
 
Dörren har vi också bytt, och alla fönster. Vem vill ha brunt lixom? Inte vi!
 
 
Okej, det får va allt för nu. Jag återkommer med vardagsrummet när möblerna har anlänt. Hoppas jag att dom gör snart. Hallen också, där ska vi byta dörrar och taptesera.. OCH MÅLA TRAPPRÄCKET.
 
Ciao!
 
 
 

Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback