2016 - nu ses vi aldrig mer!

Det har ju gått ett helt 2016 nu ockå. Jag brukar ju alltid sammanfatta mina år i den här bloggen. Kanske är bäst att inte göra något undantag, då vet man inte vad som kan hända. 
 
I början av Januari gick jag i väntas tider med en stor kula på magen. 7e var det sagt att bebisen skulle komma, men det gjorde han inte. 12e däremot valde han att anlända. Eller ja, valde och valde..efter mycket om och men tänkte jag att "nej nu jävlar ska ungen ut", tog i för kung och fosterland och plötsligt sa det bara plopp! Hela förloppet finns att läsa några inlägg längre ner ↓.
Ja det var nog det viktigaste som hände i januari, vore ju konstigt om något annat toppade det känner jag. Svårt å minnas, är ju ett helt år sen!
 
I Februari gick jag kurs i hjärt- och lungräddning. Höll på att svimma när jag försökte få liv i en livlös docka helt förgäves, då var det skönt att skylla på att det var för att jag var typ nyförlöst.. det är man typ ganska länge beroende på situation. 
 
Mars.. då var jag på party! Det var på tiden, tyckte jag. Svängde mina lurviga på Pumpen med ett gäng glada töser! Det var lattjo, och min första fylla efter graviditeten. 
I mars fyllde även Mange år.. och Shiva fick noskvalster!
 
I April döptes Simon Eskil Tommy Kennmark i Lönneberga Kyrka. 
Vi var i Ullared, och så firade vi Valborg i Silverdalen!
 
Maj! Min månad! Jag badade den 7e.. det var väldigt kallt men uppfriskande. Det va så varmt i luften så man kunde ej motstå ett dopp! Det är nog mitt tidigaste bad någonsin.. eller iaf sen jag blev vuxen och förståndig.
Denna månad firade jag alltså både min födelsedag och min första mors dag. 
 
I Juni stack vi till Danmark och Legoland i ett par dagar. Vi var på bröllop på Skansen i Sthlm, firade midsommar i stugan och vips hade vi ett litet plus på stickan igen. 
 
I Juli var vi i Kalmar och såg Winnerbäck, Melissa Horn och Miriam Bryant. Och sen tillbringade vi såklart en vecka i Vimmerby på semesterracet! Å så var vi i Lysekil, Smögen, Stugan och på Ultraljud. Därefter kunde vi andas ut och berätta för världen att Simon, liten som han var, skulle bli storebrorsa!
 
I Augusti var vi på 30-årsfest.. jag började om min roll som chaufför till alla fester pga ny unge i magen. Började även hoppa in och jobba lite här..
 
I September fortsatte jag jobba..och så åkte vi på crosskart i Arboga. Bodde 7 personer och 4 hundar i en ganska liten husbil..men det fanns både stjärte- och hjärterum.
 
Oktober.. då hamnade hunden på sjukan några dagar. Magsjuka. Och så fyllde Lina 30 år och bjöd in till maskeradfest! Jag var för tjock för min egentliga utklädnad så jag fick ltie snabbt byta inriktning.. men det ordnade sig det också. 
 
I November hade jag å Magnus varit ihop i tre år. Det har hänt en del på tre år kan man väl säga..
Vi överraskade 30-åringen från oktober med en tur till BigBang i Oskarsham.. lasergame, bowling, bullride, rallysimulator och krubb! Det var trevligt. 
Å så var vi i Ullared igen! Dagen efter Ullared var jag på Spa med svärmor och Anna i Koasta. (Hej lyxfällan?). 
Jag var på tvådagarskurs i Sthlm med Carola också.. om smärta! 
 
December. Då gjorde jag min sista jobbhelg för den här gången.. Idolfinalen i Sthlm och två nätter på hotell. Inte så illa pinkat för en höggravid och avsluta jobbet med. 
Helgen efter idol åkte jag dock till Sthlm igen.. men då för att ta adjö av KENT. Den absolut sista spelningen. Det var vackert.
Å så fick vi magsjuka två dagar före jul.. men vi hann bli av med den och fick fira vår första jul som en liten familj trots allt.
Nya året firade vi in ute vid stugan, fritt från raketer, lugnt och skönt för hundarna.
 
 
Det var väl det. Nu sitter jag här igen.. med en stor kula men på ett nytt år! 
 
CIAO
 
 
 
 

Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback