Kosstävling a la Elin å Gerry

Jag å Gerry har uppfunnit en tävling. Long time ago på vägen till ullared när vi hade sådär tokit tråkigt redan i målilla.. Men den håller i sej varje gång vi åker bil ihop.
Den går ut på att man ska hälsa på kossor. Först. Då får man ett poäng. Man får inte hälsa på två kossgäng som går i samma hage. Däremot om dä är ett staket emellan. Då går dä bra. Hälsar man på en häst, eller ett får eller  så..då får man minuspoäng. Dä är en farlig tävling. En gång höll vi på å krocka. Å vi skriker å vi lever å Emma tycker vi är skitjobbiga. Man får va på helspänn. Gärna hänga så långt fram i rutan som möjligt för största möjliga sikt över krön å sånt.
Vi bråkar alltid om vem som hälsar först. Därför brukar vi numer ha en domare. Klagar man på den är man rätt körd. Dialogen i bilen blir ganska hetsig vid tävlingstillfällen. Man svär å skriker åt varann att "jag va faaan först..du slänger ju bara upp föra tt du trodde dä skulle va kossor innan du ens såg dom"...å råkar man hälsa på en häst..då håller man på å slita sej själv i stycken.
Den här tävlingen kräver största möjliga koncentration. Å har man väl börjat. Då kan man inte sluta.
Jag tycker ni ska prova. Dä ä faktiskt kul. Men som i alla andra sporter -> dä ä en risk man tar
..vi brukar även ge varandra pris..den som förlorar får bjuda den andra på nåt. Jag har t.ex fått en kosskruka för att jag vann..
Notera att vi brukar diskutera taktik även när dä inte är tävling. OCH att vi brukar diskutera "kossvänliga vägar" Gerry har en åt kisa-hållet. Vi kanske ska ta en sväng dit nån dag?

image94image93image95

Gerry säger:
när ska ni åka te vimmerby?
Eliin säger:
11 tiden
Gerry säger:
Glöm inte kossera i storebro!!
Eliin säger:
Nej jag ska träna! Du tog ju både dit å hem förra gången. Din jävel.


Publiken säger
Postat av: G

Idiot.. najs bild då.. rätt hungrig va jag.. klippte allting..

2007-07-18 @ 10:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback