Jag behöver hjälp, tror jag.

Idag har jag tänkt. Igen. Dagens funderingar har gått ut på vem som yttrade dä första ordet någonsin å vilket dä ordet va. Dä ä skitkonstigt..innan dä fanns ord kan man ju knappt ens ha kunnat tänka..typ "jaha, här ligger en död mask". Ah, jag blir galen på sånt här. Man kommer ju aldrig få veta. Vem kom lixom på att man säger Hej när man möter nån t.ex.
 Å så har man utökat dä till Tja, Tjena, Hallå,Halloj..osv.
Å vem kom på att olika länder ska ha olika språk när dom första måste ha pratat samma? Mycke märkligt, dä ä en konstig värld vi lever i!

Nu tänker jag på dä där hela tiden.
...jag är ju rätt dålig på å släppa saker..så om ni har svaret..tell me..

Och om man har lärt sej dä här i skolan va jag sjuk den dagen.

Publiken säger
Postat av: Sofia

Ja men sånt pågår ju idag också, påhittade ord. Ditt det där fylleordet, päronordet eller vad det hette kanske får en plats i SAOL om hundra år?

Postat av: Emsan

Ja, varför är det så pinsamt att läsa det man skrivit innan? Det är ju bara en själv liksom..



Och det du vill ha hjälp med kan jag nog inte hjälpa dig med. Mer än att gud fixade ju olika språk för att det blev sånt bråk mellan människorna.. Å då kunde de ju inte förså varandra. Så har jag hört i alla fall. Vet dock inte om källan är säker..

2008-05-08 @ 18:03:48
URL: http://emmaa86.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Tack =)Aha oki!! HItatt på med idag då? Själv så har jag vatt hos mina föräldrar på landet och solat =)

2008-05-08 @ 18:51:25
URL: http://candygirl84.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback