Jessica å Jag

Min kompis Jessica♥ å jag har gjort dä mesta man kan tänka sig tror jag. Vi bodde ju ändå grannar sen bäbistiden fram till vi va 17 år, då flyttade hon från förorten Silverdalen in till big city Hultsfred.
Men tänk va vi har glidit fram på våra moppar. Bara till stallet såklart, herrejösses ingen fick ju se oss. Dä va pinsamt. När vi va bakis åkte vi dit å så la vi oss på Holgers gård å drack iskallt vatten, å sen åkte vi hem å käkade makaroner å fiskpinnar.
Alltid dessa fiskpinnar. Och Mats bullar.
Vi sov ofta i stallet, antingen på höskullen eller i pappas husvagn som vi fick ställa upp där utanför. Dä va inte helt oskyldigt direkt. Vi hade pöjkbesök där ibland!
Våra hästar va till å mä halvsyskon
, men väldigt olika ändå. Min häst är svart, hennes va typ gul. Dessvärre lever inte hon idag. R.I.P Billie Jean.
Vi har haft mycke roligt mä dom där hästarna!

Vi bastade rätt ofta nere i källaren oxå. Bastade å drack nyponsoppa!
Ofta va dä våran förfest innan metropol. Dä här va nog innan vi kom på va cider va.
När vi väl kom på dä skulle vi alltid "ner till Emma å låna en tröja"

Jag tror dä va där vi blev som vi är idag!
Helt fantastiska alltså!



Jag gillar å va mä på bild nerifrån!


Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback