Konsten att kunna hota sig själv!

Jag är en fruktansvärt lat människa nu för tiden. Jag tycker allting är jobbigt och tråkigt i princip. Förr va jag inte sån. Undra när det gick fel?
Jaja, fel gick det ju i alla fall, och jag blev lat.

Men, nu försöker jag jobba bort min lathet. Det går ganska bra får man väl säga. Jag cyklar, jag springer, jag är ute och går.
Dock helt och hållet mot min vilja för det mesta. Senast igår tänkte jag att jag verkligen inte ville träna, å så va det ju valvaka. Jag tänkte alltså stanna hemma för å se på valvaka som jag inte ens brydde mig så värst om. Tur jag kom på mig själv där och tvingade iväg mig.

Idag på morron tvingade jag iväg mig själv på en promenad. Jag hotar mig själv, "om du inte går nu fröken så måste du - - - - - - "
Tur att jag är så fruktansvärt respektingivande så jag inte vågar annat!

Ikväll ska jag iväg å spela pingis med Lina. Det däremot tycker jag bara ska bli kul. För det är inte vidare jobbigt och så är jag ju snudd på pingisproffs.

Jag hoppas hoppas att jag snart tycker att en springtur i skogen är skön!
..och att den blir lite mindre lik en nära-döden-upplevelse!


Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback