family situation.

Jag har en mamma å jag har en pappa. Så långt är allt klart hoppas jag.

Jag har en storasyster vid namn Emma. Hon är 27 år, snart 28 som jag brukar säga. Hon är min biologiska syster, alltså har vi samma mamma å samma pappa. Right?

Sen har jag en lillebror, Figge. Han däremot har en helt annan mamma å pappa än jag har. Alltså är han inte mitt blod. Men han är så mycke min bror han kan bli i alla fall. Han är snart 19 å har bott här sen han va 1,5 år.
Inga konstigheter alltså.

Sen har vi minstingen, Calle. Han är 6 år å har oxå en helt annan mamma å pappa än jag..och inte heller samma mamma å pappa som Figge. Från början blev han kallad "mammas bäbis". Nu blir han kallad Calle, bara. Han känns inte riktigt lika mycke som en bror även att han har bott här sen han va 3 ynka månader. Lillskiten.

Vi har tagit hand om många barn genom åren. Men dom här två är forever and ever. Dom lixom tillhör. Min familj består av 6 personer och 4 olika efternamn. Svårare än så är det egentligen inte.


Ja, å sen har Emma två barn å en sambo som oxå tillhör å så har Figge en bror som bor hos min farbror som inte har egna barn men hans sambo har å såklart har dom alltid varit  "mina kusiner".
Dä är alltid roligt å säga att min brors bror är bror till min kusin.


Publiken säger
Postat av: Emma

Jag brukar säga att Kristin och jag är "kusiner" och "syskon" men egentligen inte släkt alls.. det tycker jag är en bra förklaring =)

Postat av: johanna

god kväll :)

är du inte medlem i gratisbio ännu se till och bli
det då ! för vad passar bättre i december månad än gratis biobiljetter och present kort på de största kedjorna som tex hm vero moda dinsko åhlens kicks och många fler. klicka på länken nedan och bli medlem :) för varje vän du sedan värvar får du 200 poäng , och för att få en bio biljett behöver du 400 poäng :) 2 vänner = en biobiljett. något som man även ska kolla in är fliken där det står poäng , där ska du klicka in dig på olika sidor och sedan tjänar du en massa poäng på bara det. jag har precis tjänat ihop 80 poäng genom att bli medlem på sidor bara och inget mer. ville bara tillägga också att det är helt gratis. många kan känna att de kan luras med mera. men jag garanterar att det är gratis och behöver ni hjälp med något så är det bara att fråga mig.

här är länken ; http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=16563

ha en super bra kväll .

2007-12-14 @ 22:10:20
URL: http://www.fjb.blogg.se
Postat av: malin

gode guud! de va många familjemedlemmar att hålla koll på ju:)de blev pizzan, så vi ska jobbe på stabburet. ska bli hur sköj som helst. och som tur var hjälpte de på stabburet oss till slut, så nu ska vi bo ett hus tillsammans med två andra svenska tjejer. hur det nu ska gå...hehe. jag tror huset låg rätt centralt i stranda, men allt kanske är centralt där..haha. fixade ni några skattepapper eller så innan ni åkte ner? tänkte om man var tvungen att fixa skattekort för läste nåt om det?

2007-12-15 @ 02:02:30
URL: http://malinsruta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback