Gröna faran..

En blixtvisit i ullared skulle man kunna kalla dä. För när morfar är mä då ska man "va hemme innan dä ä mörkt!" Men, dä va vi inte. Jag va enbart mä för å köpa en jacka. Å jag köpte en. En tokgrön, så nu kommer folk se mej i backen å inte köra på mej. Okej Håkan, jackan kanske inte är helt up to date, men den va billig..å jag är ju fattig.
Dä va nog min billigaste ullaredstripp nånsin..typ 500 kronor.  Dä ä bra gjort. Men jag behövde ju inget mer än en jacka..inga grejjer till lägenheten som jag inte ska bo kvar i eller sånna små skitsaker som alltid slinker ner. Jag bara gick efter mamma å såg till att hennes vagn blev överfull istället, handlar man inte åt sej själv kan man handla åt andra.

Jag har åkt bil mä morfar i 6 timmar idag alltså. Å jag fick sitta där fram. Jävla dej mamma. Dä betyder kramp i benen å inte en gnutta sömn. Man får va på helspänn. Han tror nog att han har sina egna regler, å så ser han inte så bra å kan knappt vrida på nacken. Hujedamej.
Men mormor håller ställningarna i baksätet. "är dä nån som är sugen på e wökt körvbit?"


Publiken säger
Postat av: Ingeborg

Ojdå! Vad har du? Och var? Och hur ont gjorde det? Japp, jäklans många att köpa är det!

Postat av: Ingeborg

Oh! Vad fint med svart och rosa! Hur stora är dem då? Vet du vad du vill göra?

2007-11-05 @ 20:08:15
URL: http://brutalchoklad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback