Svikar-Me

Idag har jag skitit i den här bloggen. Helt mä flit. Jag har loggat in ibland..men inte haft nåt vettit å skriva. Dä har jag ju aldrig i å för sej. Dä är inte ofta jag tar upp viktiga ämnen direkt. Men dä är inte min grej. Jag kan inget om viktiga saker. Álltså en av dom få saker jag inte kan.
Vi vet ju allihop att jag kan nästan allt.

Men i alla fall har helgen varit superlugn. Jag har inte ens varit på Harrys.
Dä är värt å säga Grattis Elin för!

Nån på tv sa just:
"Åh där kom dä småländska tempramentet fram!"

Skönt att vi har ett eget temprament uppkallat efter oss här.
Undrar om mina typiska Elin-utbrott räknas som ett sånt.
Då när jag ungefär låter såhär
"Meeen orkaa dryyyyygt Aaaaaahhhhhhhhh"
Å så sparkar jag å slänger gärna nåt i väggen.
Dä kallar jag ett äkta småländskt temprament dä!
Ta mej tusan!

Publiken säger
Postat av: Gerry

temperament

2008-02-10 @ 18:00:29
Postat av: jenny

haha precis, man måste slå och/eller kasta!

2008-02-11 @ 09:06:37
Postat av: mirjam

Jag har oxå sånt temperament, ganska ofta.
Folk brukar påstå att dä kallas "finskt temperament"
men nu kan jag kontra mä att dä är småländskt.
Wie, jag älskar att ha svar på tal.

Å du, grattis Elin, förresten ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback