Sådäääär ja.

Therese har vatt här ikväll. Vi har kutat runt Lönneberga bland annat, eller..kutat va väl å ta i. Vi har gått. Jag fick skoskav i höger lilltå. Dä va ju inte så kul. Vi har hängt lite på ballen, druckit isvatten, käkat popcorn å sjungit allsång så dä darrade i fönsterrutorna. Typ.

Imorrn ska jag va barnvakt åt Adam. 6,30 ger jag mej in i rollen som ensamstående mamma till en 1,5åring som ä precis överallt hela tiden. Dä blir kul. Vi ska fika i Vimmerby. Då gäller dä att jag har koll, där finns saker å kasta i golvet å stolar å hoppa rätt ut ifrån bara. Han måste snart börja förstå att dä han håller på mä ett spritt språngande livsfarligt.

Nu ska jag sova. Kvällens fundering får bli:

--> Kommunicerar älgar, rådjur å harar mä varann? Ä dom typ som människor..fast djur..dä kan ju va så att dom ser varann som vi ser tyskar, franskar å danskar. Jag ä ju livrädd för å snacka mä danskar t.ex..jag fattar inte va dom säger..en hare kanske ä livrädd för å möta ett rådjur..

jag hatar sånt här, man får ju aldrig reda på svaret
 å jag kan inte släppa dä


säg E.L.I.N

Publiken säger
Postat av: t0tta

Jag fattar inte heller vad danskar säger...



Eeeeeeeliiiiiin =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback