Blåbärsplockning!

Yes. Idag har jag varit ute i skogen och plockat blåbär!
Såhär i efterhand känns det inte som det va en bra idé alls,  med tanke på min väldigt onda rygg, ni vet. Jag fick ta många många sträckapåmigpauser.
Antingen det eller gå hukad hela tiden utan å ens försöka räta upp sig!
Mormor pratade oavbrutet, som vanligt, så jag tog min skål å vandrade iväg lite längre från henne så jag kunde njuta av skogens lugn. Typ.

 
1. Det gäller å ha bra skor i blåbärssskogen tänkte jag och tog på mig
ett par vita tygskor med blommor. Smaaaart!
2. Skulle ju lika gärna kunna va taget med en systemkamera!
Det är ju typ sånna här bilder man tar med sånna.

 
Morfar och mormor in action.
Jag va typ trött på å plocka efter en halvtimma.
"Ja vi vi har plockat 30 liter hittills i år"
Dom har för mycket fritid!


Min skörd! 1,5 liter.
Jävlar vad många blåbärspajer jag kan baka!


Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback