Facebook å gratulationer!

Nu kommer jag låta som världens mest otacksamma människa.
Men ni får missförstå mig rätt.

Jag tycker det är skitkonstigt när man fyller år nu för tiden. Bara för att jag har facebook. Jag har ganska många vänner där, en del vet jag inte ens varför jag har där, när man inte kan hälsa om man möts behöver man faktiskt inte va vänner på facebook heller. Egentligen.
Man har gått i skola med rätt många genom åren, vissa hälsade inte ens då och man kanske inte ens har pratat med varandra nån gång, men på fejjan ska man va vänner.
Och jag är dum nog å acceptera alla. Rikspucko.

Men, tillbaka till när jag fyllde år. Jag fick typ hur många gratulationer som helst. Även av sånna som inte hälsar. And i wonder, varför?
...bara för man har facebook!
Dom skulle ju aldrig sagt grattis om dom mötte mig på stan även om dom visste om det.
Jag vet inte vad jag tycker om det där.
Jag gratulerar i regel inte folk på fejjan. Det blir bara konstigt.

Och, sen till det jag faktiskt egentligen stör mig mest på.
Att ens närmsta vänner gratulerar enbart på facebook. Vart är världen då på väg?
Ett litet mess hinner man med!

Om några år kommer vi;
* Sjukanmäla oss till jobbet - på facebook
*Säkert gifta oss - på facebook
*Deklarera - på facebook

Som sagt får ni missförstå mig rätt, jag hatar er inte.

Jag är ju fan fejjanberoende själv!

WoRd





Publiken säger
Postat av: sandra

Svar: naae, jag gjorde ju inte det. Ångest nu när du påminde mig, men jag hann faktiskt inte med den, för hemmet behövde verkligen tas hand om.



Men vi får ta ett ryck imorgon.

Postat av: malon

Fasen att jag glömde messa (tror jag? Jag skrev på FB däremot... hrm). Men du fick prelle i alla fall :) Nästa år ska jag återgå till mobilhälsning igen ;)

2010-05-24 @ 21:24:51
URL: http://www.malinjonsson.com
Postat av: Lotta

Hade jag sett dig den dagen hade jag sagt grattis "på riktigt" med !! Jag håller ju inte till i dalen så ofta nu.

Men visst är det märkligt med fejan ??

Om folk inte bryr sig irl så varför ska de lådsas på facebook ??

Ha de så gott :)

2010-05-25 @ 02:10:14
URL: http://lisenj.blogspot.com
Postat av: Sofia

woord! det ska jag framföra till dem! :D

2010-05-25 @ 04:48:27
URL: http://sofiaryden.blogspot.com
Postat av: jessica

jaa, vart hamnar man i denna kategori, jag skrev inte på fejjan, jag använde mobilen, okej gjort, men inte ringde jag utan jag messade, mindre okej gjort! vi ses säkert till helgen. då ska jag säga grattis å ge dej en kram det ska jag för det är ta mej hundan hur bra som helst!

2010-05-25 @ 10:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback