when i was i kid. egoelin talar ut.

När jag va ett barn:
Lurade Emma mej en gång att jag bara var ett sommarbarn å snart inte fick bo kvar hos dom. Då hade jag ett långt deep-talk mä Olle, the Labrador. Jag va jättelessen faktiskt.
♥Skyllde jag på att man måste spara på grundvattnet när jag inte ville tvätta mej. Dä hade jag nog hört på radion.
♥Blev jag nästan alltid tagen på kort Emma, hon höll mej, hon läste för mej å hon stack alltid fram näsan. Stackars mej. Give me some privacy tänkte jag förmodligen.
♥Hade jag alg-förgiftning. Jag spydde å jag spydde. Men på den tiden hånglade jag inte så då kräktes jag inte ner nån. Hm. Förlåt igen för dä.
♥Va jag tokrädd för min kusin i ungefär ett halvår. Han jagade mej en gång å skulle pussa mej. Huvaligen. Inte konstigt jag vägrade sätta min fot där när han var hemma lixom.
♥Gick jag alltid upp på vinden men kunde inte komma ner. Pappa var måttligt road.
♥Var jag skitsmart. Jag fattade varje gång att  min åksjuke-tablett låg under leverpastejen på mackan. Dä va lixom bara plocka bort. Sen mådde jag illa istället. Sa jag att jag va smart?
Åkte jag ut i en plastbåt på sjön å inte kunde komma in. Flera gånger. Sen satte mormor fast båten i ett snöre å band runt ett träd. Hemskt elakt.
♥Blev jag mobbad av Emma å Therese. Dom gick runt å sjöng Elin Maria Ketchup Elin Maria Ketchup. Å så fick jag alltid va lilla Fonsan som inte fattade nånting.
♥Trodde jag på riktigt att vi hade grisar nere i boden, för dä sa Emma å Linda. Men så fort jag kom ner så hade dom rymt. Jag vet inte hur många gånger jag kollade där nere. Fan ta er.

Ni förstår va, hur hemskt jag har haft dä? Hämnden är ljuv syster å kusiner. Hämnden är ljuv.

Publiken säger
Postat av: Emma

Sammanfattning: Taskig barndom!!

Postat av: malin

haha fan emma är ju så cool, det där med sommarbarn var bäst. Tror inte jag var så elak mot min syster, borde nog ha varit det. För ni verkar ha haft väldans skoj.

2007-08-15 @ 09:05:05
Postat av: Anonym

Jag vet hur det är. Men i mitt fall har inte mobbningen slutat än. Ett exempel på grymheten som min syster besitter är hennes vana att släppa hundarna lös på mig när jag ligger som mest bakis en söndagsmorgon och försöker kväva mig själv med kudden. Eller Ongen, ibland kastar hon honom på mig i sängen och springer därifrån. Taskigt.
Dessutom håller hon fast mig och kittlas, bara för att hon är starkare än jag. Men jag säger som du; hämnden är ljuv. Hehehee.

2007-08-15 @ 10:25:25
URL: http://igobananas.blogg.se
Postat av: Suss

Oj oj. Känner mig lite hemsk.
Kommer du ihåg de godisarna som såg ut som spikar- Hårda, lakrits.
Jag och en kompis lurade lillasyster att det fans riktiga spikar inuti. Som man var tvungen att spotta ut. Stakars Lotta trodde på detta i flera år. Och spottade ska tilläggas.

2007-08-15 @ 22:44:05
URL: http://brangwen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback