Sälen tur å retur.

Förresten så va ju jag å Alexandra i Sälen igår. Sådär en liten snabbvisit lixom. Vi gled i min volvo-pärla. Dä va en roande resa. Dä lät ungefär såhär "aaahhh jag kan inte brooomsa" eller  "men sväääng då jag kan inte brooomsa", vi gled fram till stoppen kan man säga. Men vi kom fram, å vi fick mä mina grejjer hem. Vi missade Trolles skidshow tyvärr, istället frös vi näsorna av oss å påstod att minsann hemma i småland, där har vi plusgrader! Å så spanade vi in backarna å kom fram till att dä måste va fullkomligt livsfarligt å försöka ta sej ner för dom. Herregud.

Hela ditresan hade vi världens problem mä att den som körde inte kände sina tår till slut. På hemvägen fick vi problemet löst. Dä sitter tydligen en luckgrej där som man måste stänga. Hur ska man kunna veta dä lixom.
Hur går dä mä tårna? Äh, jag väcker dom ibland.

Matstopp kom inte på fråga. En kör , en äter, sen byter man. Allt för å vinna tid.
Vi åkte 9.00 å va hemma 00.00.
jag tycker dä ä rätt bra gjort ändå.


Publiken säger
Postat av: Ingeborg

Hahaha, det var ju asbra! Åkte ni alltså från småland och tillbaks på en dag? imponerande i så fall!

ja det vore asskönt att få en till väska, men jag vet inte om jag vågar lita på det...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback