Som ett brev på posten

Idag när jag öppnade dörren låg dä ett vitt brev där. Räkning tänkte jag. Men inte. Dä va ett antagningsbesked. Å vet ni. Jag kom in på skolan. Jiiiises. Jag ringde mamma på direkten
-Alltså hur fasen kan jag komma in utan å ens ha gjort intervjun än? Han har ju inte ringt.
-Du glider in på ett bananskal igen, som du gjort hela ditt övriga liv, lilla pluttan.
-Jaha..men vaddå ska jag tacka ja eller?
-Ja!
Jag hatar när hon lilla pluttar mej. Dä känns lixom som jag är så liten. Men nu får jag ju bli lite mer vuxen vare sej jag vill eller inte. Mitt fjortisliv är over and out. I alla fall i veckorna.

Vilket grymt first intryck jag måste gjort på lärarna. Jag har alltid varit en bra fjäskare. Jag skulle ju faktiskt hem å jobba så jag hann inte mä nån intervju. Men ändå vill dom ha mej. Dä måste vatt min extremt bra presentation av mej själv som gjorde dä.

Då ä frågan om jag ska flytta hem till min pappa ett år. För största möjliga service å minsta lilla ekonomiska problem. Va lycklig han ska bli.

Eller så tackar jag nej dagen innan kursstart, vem vet.

Å dä där mä å ha glidit på ett bananskal..man skulle kunna säga att dä verkligen är så. Jag kallar dä ofta skickligjhet istället. Dä ä bra å få allt serverat utan å behöva göra nåt.
Emma kallar dä "du är för jävla bortskämd!"

Publiken säger
Postat av: pop-mört

Åh, va bra att du kom in men vad e de för utbildning?

2007-05-29 @ 16:43:26
Postat av: malin

hehe gillar emmas kommentar mest, men grattis måste man väl säga.

2007-05-29 @ 18:48:56
Postat av: malon

så nu blir det plugg? jahaja... jag som tycker ni borde dra te köpenhamn, den fina staden. men det är fint här med. lite för lite att göra bara... Jag ska försöka komma ihåg å jämt kalla mig malon här (tror jag har gjort det hittills) för nu vet jag att det finns fler än mig med det namnet. Ses ikväll.

2007-05-30 @ 16:01:06
Postat av: Dag

Japp, grattis. Vad kommer du ha för häftig titel när du är klar då? ^^

2007-05-30 @ 17:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback