Du kära lilla Astrid.

image391
Ja, vad ska man säga. Astrid va en riktig krutgumma. Hade hon levt idag på sin
100års dag hade dä blivit ett jäkla party inne i Vimmerby.
Dä är dä nog ändå iofs.
Eftersom vi har haft hästarna i Lönnebergas skogar alltid så har jag varit
 måttligt road varje gång turister har stannat mej å frågat
vart Emil bor eller om dä är jag som är Ida.
jag vet inte hur många gånger jag har förklarat vägen till Katthult å Bullerbyn.
Men dä är väl priset man får betala när man bor här i guess.

Min jobbarkompis på dagis brevväxlade mä Astrid ända till hon dog ungefär.
Dä va mycke intressant å höra va dom skrev om.
Astrid Lindgren, sveriges mesta å bästa kändis skulle jag säga!

Förutom att jag va jävligt rädd för den där
 råttan Tjoffsan så älsker jag varenda film! ♥

Publiken säger
Postat av: pop-mört

Sjörövarfabbe farfars far... lalala (8)

2007-11-14 @ 17:20:09
Postat av: Sofia

När jag var liten tjatade jag jämt på mamma o pappa att vi skulle flytta till Lönneberga eller Vimmerby, och jag är fortfarande avundsjuk på er som bor där ;)

Postat av: Sofia

Attans då, men lite spänning i vardagen fick man iaf!

2007-11-14 @ 19:25:52
URL: http://soffipoff.blogg.se
Postat av: mija

Älskade Astrid ja .
Sagobyn, som dä hette when I was a child, va våran lekpark, vi bodde grannar mä placet som idag blivit astrid lindgrens värld . Mycket stort dä :) haha .

2007-11-15 @ 00:03:42
URL: http://abiggirldontcry.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback