Silverskeden är ett faktum.

Jag får ofta höra att jag är bortskämd. Mamma å pappa säger dä själva. Men dä ä ju lixom deras fel. "Bortskämd ä du i alla fall" då brukar jag svara att eftersom jag är uppväxt mä dä ska dom inte komma å tro att dom kan ändra på dä nu. Minsann! Dä går ju inte å byta livsstil bara sådär hux flux.
Dä mest störiga är folk som stör sej på dä. Dom har ingen rätt å klandra mej för dä. Eat shit and die, loosers.
Jag kan t.ex inte rå för att jag aldrig har behövt betala nåt te hästarna..ingen mat, ingen spån, inget hö, ingen hyra.
Nu däremot, nu gör jag dä..lite ibland i alla fall.

Mormor är generös som få.
Hon betalar typ för allt man gör åt henne, för att hon VILL dä. 
 Inte fan tackar man nej då.
Då är man trög.
Dä stör sej oxå endel på "men varför tar du emot dä?"
Varför inte, idiot?
´
image417

jaja, im proud being född mä silversked i munnen.

I sälen vet jag inte hur dä ska gå. Då kan jag inte ringa hem å kräva skjuts, pappa kan inte tvätta mina kläder, Emma kan inte bjuda mej på mat, Mormor kan inte betala shopping på willys, mamma kan inte fråga folk pinsamma saker åt mej, Calle kan inte tvinga i mej godis när jag är där, å Figge kan inte va sådär allmänt störig å peta mej i sidan varje gång.


Publiken säger
Postat av: Emma

Nu blir det en större silversked till mig.. hihi..

Postat av: Gerry

vad kan inte jag göra när du bor i sälen då? fy fan lämna mig ute ur en släktblogg sådär..!

2007-11-25 @ 18:04:50
Postat av: Carro

så om ja skulle jobbat i sälen, kanske ja hade blivit fast me o laga mat åt dej :).. näe ja hade inte varit nån hjälp eller nåt stöd i början, för slutar inte skolan förrän 19:e, skulle börjat jobba 20:e... o då e du redan van sälenbo... o kanske mest omtalad på krogarna i stöten :) positivt menat alltså!

2007-11-25 @ 18:14:32
URL: http://scharoline.blogg.se
Postat av: Anonym

Det där ämnet är ett av standardtjafsen här hemma, om att vi tre är så bortskämda men det är ju deras problem! Man lever som man lär och tar vad man får, så det skulle de kanske tänkt på när man var tre år och inte sjutton? =)

2007-11-25 @ 18:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback