Fröken Viktig

Dä gick bra mä Oskar. Han va ofarlig. Han skulle nog bli en bra efterträdare här.
Imorrn har jag faktiskt ett syfte. Eller, två kan man nog säga. Dels så ska jag fika mä Emma å Carro, å leka lite mä barnen. Å sen ska jag fläta hår. Imorrn är jag alltså  Fröken Viktig och Behövd. Äntligen.

Dä ä typ alltid trevlit å ha Hund-Alva här. Men! Hon är en långhårig liten golvmopp. Å dä är blött å väldigt grusigt å geggit överallt ute just nu..å hon vill supergärna ligga på min säng, på mitt vita överkast. Eller i min vita soffa.
..jag vet inte va jag tycker om dä faktiskt..

image343
Skruttan har varit mä i stallet idag. Hon kan rida alldeles själv.

Nu får jag säga gonatt. Dä blir en tuff dag imorrn i mitt arbetslösa liv.

Publiken säger

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback