Dä här mä stavning alltså.

Som vanligt när jag inte har nåt bättre för mej så funderar jag på extremt viktiga saker. Idag funderar jag på varför man ska stava så himla konsigt. Varför ska Lyspyl inte skrivas Läppsyl istället? eller kittlas- chicklas? å varör ska man behöva skriva dem när man säger dom?
Jag tror inte dä är en enda människa som säger:
 Det är så det är..dä ä så dä ä ,säger man.

En gång va dä en som skrev till mej att jag skriver som en bonde.
Då började jag fundera på om dom har ett eget skrivsätt?
Här i min blogg får man skriva dä, mä,å, och dom.
Så dääää så!

Publiken säger
Postat av: Sofia

Men nejje, "de e så de e" säger man ju! Fast nu håller du min småländska i trim, så det är väl bra(?) på sätt o vis... (;

Postat av: Hannah

fan vad du klurar mkt, men de va rätt intressant de här ju : )

2008-01-30 @ 23:31:11
URL: http://ejnersten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback